Etiquetas

martes, 5 de mayo de 2020

TASQUES ALUMNAT (5-8) DE MAIG DE 2020


Estimades famílies:
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de quart us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests dies.
El professorat de quart curs

DATA MÀXIMA D’ENTREGA: 11 DE MAIG A LES 15:00 HORES
PER FAVOR, ENVIAR LES TASQUES AMB EL NOM DE L’ESTUDIANT, GRÀCIES. ELS CORREUS ELECTRÒNICS DEL PROFESSORAT SÓN ELS SEGÜENTS:

ainamartorell@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
aliciaferragut@ceipjafudacresques.com (4t-B)
xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
monicatugores@ceipjafudacresques.cat (Anglès)
tonisocias@ceipjafudacresques.cat (Educació Física)
juancamarena@ceipjafudacresques.cat (Castellà)
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat (Desdoblament 4t A/B Cat/Mat)
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat (Religió Catòlica)







TASQUES A REALITZAR

CATALÀ:

Llegeix aquest poema en veu alta unes quantes vegades. Com saps cada línia es diu vers i estan agrupats en dos grups que es diuen estrofes (cada una té quatre versos). Llegeix-lo amb tranquil.litat i tingues en compte que quan un vers acaba amb el signe d’exclamació (!) ho has de pronunciar amb entusiasme. Després pots intentar memoritzar el poema a poc a poc, sempre de manera oral.

Ai tardor, com t’estimem!
els arbres tu despulles
els treus totes les fulles
i les trepitgem els nens.

Ai tardor, com t’estimem!
que els teus colors pintem:
blau, groc, taronja i marró
i et cantem una cançó.


PER FAVOR CONTESTA AQUESTES DUES PREGUNTES:

  1. T’ha anat bé llegir-ho en veu alta? Me pots contar les teves sensacions.
  2. Comenta’m com t’ha anat el procés de memorització del poema.



CASTELLÀ:

Aplica lo que sabes
1) Escribe una oración con cada significado de la palabra polisémica carta:
a) Papel escrito que se envía a otro para comunicarle algo.
b) Cada una de las cartulinas que componen una baraja.
2) ¿Qué palabras homófonas tienen estos significados?
a) Expresión que se usa como saludo:
b) Onda de agua en el mar:


3) Completa con los determinantes que se indican:
1. Demostrativo 2. Artículo 3. Demostrativo 4. Artículo
(lejos) determinado (cerca) indeterminado

(1) …………… día, en el garaje del abuelo,nos reunimos todos (2)………..miembros de la pandilla. «Escuchad atentamente», dijo Paloma.(3)………... vez vamos a vivir (4)………... aventura que nunca olvidaremos».
4) Copia y añade dos puntos y puntos suspensivos donde corresponda:
Pedro dijo…...«Tengo zumos, refrescos, agua…. Coge lo que quieras».
5) Escribe tres preguntas que harías a Facundillo si pudieras entrevistarlo:
a)
b)
c)



MATEMÀTIQUES:

1-Seguim repassant els nombres ordinals. Copieu-los i estudieu-los.
11è onzè
12è dotzè
13è tretzè
14è catorzè
15è quinzè
16è setzè
17è dessetè
18è devuitè
19 è denovè
20è vintè
2- Completa. Fixa’t bé amb els accents
19è _____________
16è _____________
11è _____________
13è _____________
______ vintè
______dotzè
______ quinzè
17è _________
_____ devuitè
3- Escriu l’anterior i el posterior com l’exemple
Segon - tercer – quart
______ - novè - _______
______ - setzè- _______
_______ - onzè - _______
4- Escriu en lletres com l’exemple. Recorda posar bé els guions
524.397 cinc-cents vint- i- quatre mil tres-cents noranta-set
205.380
614.025
97.374
362.083
5- Escriu amb xifres els nombres següents.
Nou-cents mil dos-cents cinquanta
Dos-cents mil desset
Quatre-cents quaranta-dos mil cent vint-i-dos
6- Llegeix, pensa i completa
En Marc, en Toni , en Joan i en Xisco queden per jugar al parc.
En Joan arriba el darrer. En Xisco va ser el primer en arribar. En Toni va arribar després d’en Xisco. Amb quin ordre van arribar?
Primer: En Xisco
Segon:
Tercer:
Quart:

NATURALS:

Per a realitzar les tasques d’aquesta setmana heu de seguir les passes següents:
2. Copiar requadre sistema ossi.
3. Dibuixar esquelet humà i col·locar els ossos més importants: crani, columna vertebral, húmer, cúbit, radi, pelvis, costelles, fèmur i tíbia.
4. Copiar requadre sistema muscular.
5. Dibuixar sistema muscular i col·locar els músculs més importants: pectorals, abdominals, quàdriceps, trapezi, bíceps, glutis, bessons (gemelos).

  • Copia al teu quadern el següent requadre.
El sistema ossi és el conjunt d’ossos que formen l’esquelet d’un animal. El sistema ossi humà, també conegut com esquelet humà, és l’estructura viva d’ossos durs que tenen com a funció principal protegir i suportar els òrgans vitals, així com també generar moviment o no en el cos.






  • Dibuixa l’esquelet humà i col·loca els ossos més importants.


  • Copia al teu quadern el següent requadre.
El sistema muscular és el conjunt de més de 600 músculs que existeixen al cos humà. Aproximadament el 40% del nostre cos està format per músculs. Gràcies al sistema muscular i els músculs que el formen, el nostre cos se pot moure i és estable. A més, els músculs serveixen per protegir alguns òrgans vitals.

  • Dibuixa el sistema muscular i col·loca els músculs més importants.




SOCIALS:

Començam el tema 3 del llibre de text que es titula “Les feines (I)”. Per això, vos plantejam les següents preguntes tipus text per introduir el tema. Heu de triar la resposta correcta a cada pregunta.
* Si teniu el quadern a casa, recordau esciure a una fulla nova el tema i el títol del tema en color vermell.
1. Quines d’aquestes feines és una feina de camp?
  1. Pastor
  2. Metge
  3. Miner
2. Què és l’agricultura?
  1. És la captura de peixos o altres animals que viuen a la mar o als rius.
  2. És el conjunt d’activitats destinades al cultiu i a la cura de la terra i les plantes.
  3. És el conjunt d’activitats que es dedica a la cria i el comerç d’animals per obtenir car, llet i ous, així com altres productes com la llana, cuir, etc.

3. Quina d’aquestes tasques creus que és pròpia d’un agricultor?
  1. Construir cases
  2. Munyir les vaques
  3. Recol·lectar fruits.

4. Quina d’aquestes tasques creus que és pròpia d’un ramader?
  1. Recollir els ous de les gallines.
  2. Sembrar tomàtigues.
  3. Conduir autobusos.

5. En què consisteix pescar?

  1. En capturar peix o altres animals que viuen a la mar o als rius.
  2. A l’extracció de roques i minerals de l’interior de la terra.
  3. A la tala d’arbres dels boscos.


PLÀSTICA:

La tasca de plàstica per aquesta setmana consisteix en calcar un objecte que a vosaltres us agradi o la vostra mà, per exemple. Després, heu de retallar-lo, decorar-lo i posar un missatge positiu per donar ànims als vostres familiars, amics, companys, etcètera.



MÚSICA:

Anau a la pàgina web de música de l’escola, clicant AQUÍ


ANGLÈS:
NAME: COURSE: 4th

UNIT 5
Do this online worksheet and send the results to your teacher.
  1. Read the story as many times as you need.
  2. Watch the video as many times as you need.
  3. Do the 2 activities on the worksheet.
REMEMBER: OPEN THE LINK WITH GOOGLE CHROME
IF YOU DO NOT HAVE ACCESS TO THE ONLINE ACTIVITIES, DO NOT PANIC. You can do these activities:
Activity 5. Do it on a paper and send a photo.
Teacher's email: monicatugores@ceipjafudacresques.cat
Deadline date: Monday 11th May.




EDUCACIÓ FÍSICA:

BLOC 8. ESPORTS ADAPTATS, JOCS POPULARS I TRADICIONAL D’ARREU DEL MÓN.
-Què és un esport?
-Què és un esport adaptat?
-Què és un joc?
-Creus que un joc és únic d’un territori, un país, o poden existir diferents versions arreu del món?
-Per què creus que són importants les mesures de seguretat en la pràctica dels jocs i els esports?
-Què signifiquen les següents paraules:
-Competitivitat:
-Esportivitat:
Per a qualsevol consulta, podeu consultar-nos als següents correus electrònics:


VALORS (4-15/05)

BLOC 3.
-Què és el medi ambient?
-Què és el creixement sostenible?
-Què estudia la Ciència de l’Ecologia?
-Quines fonts d’energia coneixes?
-Què entens per consum responsable?
-Imagina que has de col.laborar amb la teva llar en un pla d’estalvi energètic. Quines idees
se t’ocorren per reduir l’import de la factura, i de passada, contribuir amb el Medi Ambient?



Per a qualsevol consulta, podeu consultar-nos als següents correus electrònics:


RELIGIÓ CATÒLICA (4-15 de maig):

HOLA NINS/ES,
COM ESTEU?
AQUESTA VEGADA US DONARÉ UNA FEINA PER 15 DIES.
UNA PARÀBOLA "EL SEMBRADOR".
JA L'HEM FET QUALCUNA VEGADA, PERÒ ARA SERÀ PER GAUDIR DEL VÍDEO i PINTAR
DESIG QUE US HO PASSEU MOLT BÉ I QUE SIGUI MOLT DIVERTIT APRENDRE.
SEGUR QUE TOTS/ES ESTAREU BÉ I APROFITANT EL TEMPS.VERITAT?
UNA ABRAÇADA
M. DOLORES







No hay comentarios:

Publicar un comentario