Etiquetas

lunes, 18 de mayo de 2020

TASQUES ALUMNAT (18-22) DE MAIG.


                                                   Estimades famílies:
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de quart us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests dies.
                                           El professorat de quart curs


TASQUES PER A L'ALUMNAT 

DE QUART CURS: 18-22 DE MAIG DE 2020


                       DATA MÀXIMA D’ENTREGA: 25 DE MAIG A LES 15:00 HORES

                                          IMPORTANT!
PER FAVOR, ENVIAR LES TASQUES AMB EL NOM DE L’ESTUDIANT, GRÀCIES.

ELS CORREUS ELECTRÒNICS DEL PROFESSORAT SÓN ELS SEGÜENTS:
ainamartorell@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
aliciaferragut@ceipjafudacresques.com (4t-B)
xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
monicatugores@ceipjafudacresques.cat (Anglès)
tonisocias@ceipjafudacresques.cat (Educació Física)
juancamarena@ceipjafudacresques.cat (Castellà)
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat (Desdoblament 4t A/B Cat/Mat)
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat (Religió Catòlica)



CATALÀ:
L’ORACIÓ: PART PRÀCTICA

                  1. RELACIONA CADA SUBJECTE AMB EL SEU PREDICAT.

UNES AL.LOTES DE SISÈ CURS                         SERÀ REFORMADA L’ANY QUE VE.

LA PISCINA DEL BARRI                                                     SÓN MOLT GRACIOSOS.

EL CARTER                                                                          FAN DEMÀ UN CONCERT.

NA NÚRIA I JO                                                           HA PASSAT A LES DEU DEL MATÍ.

AQUELLS CANETS NEGRES                                       ANIREM JUNTS AL CONCERT.

     2. ESCRIU LES ORACIONS ANTERIORS (SUBJECTE I PREDICAT).

-
-
-
-
-

3. SUBRALLA EL NUCLI DEL SUBJECTE I ENCERCLA EL NUCLI DEL
    PREDICAT EN AQUESTES FRASES:
- VOSALTRES ANIREU AL CINEMA DEMÀ.
- JOAN I MARIA MENJAREN UNA TRUITA DE PATATES AHIR.
- EL MOIX NEGRE CAMINA LENTAMENT.


CASTELLÀ:
La semana pasada leíste unos trucos de magia muy chulos. ¿Has probado hacer alguno? Si has seguido las instrucciones seguro que te habrá salido bien.
Para esta semana te propongo una cosa.
Si fueras un mag@ ¿Cómo utilizarías la magia para mejorar el mundo?
Escribe al menos ocho líneas.
1-________________________________________________________
2-________________________________________________________
3-________________________________________________________
4-________________________________________________________
5-________________________________________________________
6-________________________________________________________
7-________________________________________________________
8-________________________________________________________


MATEMÀTIQUES:
Aquesta setmana repassarem la mesura del temps Primer mirareu el vídeo per després fer els exercicis
1-Copia i estudia els mesos de l’any.
Gener, febrer, març, abril, maig, juny, juliol agost, setembre, octubre, novembre i desembre


Llegeix i recorda
- Febrer té 28 o 29 dies. L’any que té 366 dies es diu de traspàs
- Mesos de 30 dies:abril, juny, setembre i novembre.
- Mesos de 31 dies:gener, març,maig, juliol, agost, octubre i desembre
2- Quants dies tenen ?
Abril: ................. dies
Setembre. ................dies
Gener: ......................dies
Octubre:.................... dies
Maig: ......................... dies
3- Completa
Un trimestre = ............ mesos
Un any = ............... dies
Un semestre = ............mesos
Un any de traspàs = ........... dies
4-Completa :
1 segle = ……………. anys
1 mil·lenni = …………….. anys
3 segles = …………. anys
5- Quants d'anys tenen el pare i el fill ?
Pare: “Jo tenc 3 dècades” = Tenc ……………. anys
Fill: “Jo tenc un lustre “= Tenc ………….. anys
6- Observa les equivalències i expressa en minuts :
Una hora= 60 minuts
Un quart d’hora = 15 minuts
Mitja hora = 30 minuts
a)Dues hores= ………… minuts.
c)Mitja hora = ………….. minuts
d)Un quart d’hora= ………minuts
e) Una hora i mitja = ………… minuts


NATURALS:

Què aprendrem aquesta setmana?

  • Els éssers vius
  • Els objectes inerts
  • Repàs de les funcions vitals
Comencem el tema que tracta dels éssers vius. Per recordar allò que ja heu vist a anteriors cursos podeu fer una lectura de la introducció del tema que trobareu a la pàgina 52 del vostre llibre.
Visualitzeu el següent vídeo (https://www.youtube.com/watch?v=1HITSsx9rZM) el qual explica què són els éssers vius i els objectes inerts d’una manera molt divertida.

Copieu:
Els éssers vius realitzen les tres funcions vitals: la nutrició, la relació i la reproducció.
Els objectes inerts, que no tenen vida, no realitzen cap funció vital.

Preguntes:
1. Escriu un exemple d’un ésser viu i un altre d’un objecte inert, i explica en què es diferencien.
2. Cita tres éssers vius que habiten en medis terrestres i tres que habitin en medis aquàtics.
3. Defineix les funcions vitals.
  • Funció de nutrició:
  • Funció de relació:
  • Funció de reproducció:


SOCIALS:
Ara que ja sabem què és el sector primari, les dues pròximes setmanes farem activitats relacionades amb el sector secundari. Per això heu de mirar i escoltar aquest vídeo (https://www.youtube.com/watch?v=bndRw2TMtmQ) atentament.
Quan l’hagueu mirat almanco dues vegades, heu de dir si aquestes afirmacions són VERTADERES (V) o FALSES (F). En cas que siguin falses els heu de convertir en vertaderes.
  1. El sector secundari inclou totes aquelles activitats que obtenen les matèries primeres directament de la natura.
  2. Les principals activitats que componen el sector secundari són: les fàbriques o indústries, l’artesania i la construcció.
  3. Els tres tipus d’indústria són: indústries de base, indústries d’ús i indústries d’equip.
  4. Les persones que realitzen l’artesania s’anomenen fabricants.
  5. La construcció s’encarrega de construir cases, edificis, túnels, ponts o carreteres.
  6. L’ofici de veterinari pertany al sector secundari.
  7. L’ofici de pica-pedrer pertany al sector secundari.

PLÀSTICA:
Aquesta setmana coneixerem l’obra d'un pintor català molt famós que va viure a Mallorca, en JOAN MIRÓ . La seva pintura era surrealista i els seu colors preferits eren: blau, verd, groc, blanc, vermell i negre. A les seves obres apareixen ulls, llunes i estrelles.
Aquí vos deixam un vídeo on es mostren algunes de les seves obres.
El treball que heu de fer es pintar un quadre com en Joan Miró, podeu utilitzar pintures de fusta, plastidecor, ceres o retoladors.

ANGLÈS:
Name: Course: 4th
UNIT 5
Hello everybody. How are you?
OPCIÓ 1. Per aquesta setmana vos dono 2 links.
RECORDAU OBRIR ELS LINKS AMB GOOGLE CHROME.
  • Activity 1. Mira els dibuixos i tria un dels dos temps verbals, que están en negreta, que consideris el correcte. El quadre a marcar està damunt de cada frase. Voràs que l'apartat 1 (exemple) no té requadre.
  • Activity 2. Escriu likes o doesn't like. Fitxat amb les icones de les cares ( :) :( ).
  • Activity 3. Junta un element de la columna de la dreta amb un de la columna de l'esquerra. Quan et posis damunt un dels elements et sortirà un llàpìs; per a que els elements es juntin correctament, has de començar a unir desde dedins de cada capseta.
Primera part
  • Activity 1. Completa el vocabulari.
  • Activity 2. Mira el dibuix, llegeix la frase i tria True o False.
  • Activity 3. Llegeix i uneix un element de la dreta amb un element de l'esquerra.
Segona part
  • Activity 1. Mira les fotos i completa la frase de cada apartat.
  • Activity 2. Mira el requadre i escriu les frases per na Poppy (1 frase per cada espai). Mira exemple.

  • Activity 3. Cerca les paraules a la sopa de lletres i escriu-les on correspongui. No et deixarà encerclar-les.
OPCIÓ 2. SI ELS LINKS NO VOS FUNCIONEN I tens el activity book a casa podeu fer aquestes 2 activitats en el llibre. Si no el tens, fes-ho a un foli i en ambdós casos, enviam la foto a través del classroom o al meu correu electrònic:
A. Activity book page 43. Mira les fotografies i escriu el vocabulari a sota.
B. Activity book page 44. Mira les fotografies al voltant del texte (fitxa't amb les icones) i completa el texte amb I like/ I don't like/ I love segons pertoqui.
Teacher's email: monicatugores@ceipjafudacresques.cat
Data límit: Dilluns 25 de Maig 2020.

EDUCACIÓ FÍSICA (18-29/05)
Bon dia!
Recordau que VALORS, EDUCACIÓ FÍSICA I PLÀSTICA tenen un règim de realització quinzenal, tal com marca el període al títol: Del 18 al 29 de Maig.
JOCS POPULARS.
1-Quins obstacles podríem afegir al pitxi entre base i base per fer-lo més divertit?
2-Quina variant podríem introduir al joc d’123 pica-paret (123 patito inglés) per fer-lo més dinàmic.
3-Com milloraries el joc de curses de relleus per fer-lo més dinàmic?
4-Inventa sistemes per adaptar el futbol competitiu a l’esport escolar per tal de fer-lo més amigable i accesible a tots/es.
5-Inventa un joc de caràcter divertit:
BASES:
-No s’ha de basar exclusivament en la competició.
-Ha de tenir en compte el factor igualtat entre companys/es, és a dir, els grups estan composats per nines i nins junts i no podem fer distincions per raons de raça i/o religigió, creences, etc.
-Es poden mesclar materials.
-Podem importar regles d’altres jocs coneguts.


VALORS (18-29/05)
Bon dia!
Recordau que VALORS, EDUCACIÓ FÍSICA I PLÀSTICA tenen un règim de realització quinzenal, tal com marca el període al títol: Del 18 al 29 de Maig.
LA MEDIACIÓ, ELS DRETS I LES OBLIGACIONS.
1-Cerca al diccionari el significat de la paraula mediació:
2- Pot el mediador que gestiona la resolució d’un conflicte prendre part d’una de les dues parts implicades en el conflicte o és l’anàlisi de la situació el que estableix quí té raó?
3-Què significa ser imparcial?
4-Cerca al diccionari i defineix breument les següents paraules:
-Dret:
-Obligació:
-Deure:
-Legal:
-Legítim:
-Advocat:
-Jutge:
-Fiscal:
-Tràmit:
-Ciutadania:
5-Creus que és el mateix legal que legítim?


RELIGIÓ CATÒLICA:

HOLA NINS/ES
AQUESTA SETMANA HEM DE FER UNA FEINETA MOLT FÀCIL. INTENTAR COPIAR EL DIBUIX 
DEL MÓN AMB TOTS AQUESTS VALORS I DESPRÉS LES ALTRES DUES FITXES DE OMPLIR
(amb sa paraula màgica dels cristians) Y DE ENCERCLAR LES TRES PARAULES  IMPORTANTS
DE LA VIDA DE JESÚS: CAMÍ, VERITAT I VIDA, EN MOLT DE IDIOMES.
DESIG QUE TOTS/ES US TROBEU BÉ. 
UNA ABRAÇADA.






No hay comentarios:

Publicar un comentario