Etiquetas

lunes, 1 de junio de 2020

TASQUES ALUMNAT (1-5) JUNY


Estimades famílies:
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de quart us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests dies.
                                          El professorat de quart curs

                      DATA MÀXIMA D’ENTREGA: 8 DE JUNY A LES 15:00 HORES

                                          IMPORTANT!
PER FAVOR, ENVIAR LES TASQUES AMB EL NOM DE L’ESTUDIANT, GRÀCIES.

ELS CORREUS ELECTRÒNICS DEL PROFESSORAT SÓN ELS SEGÜENTS:
ainamartorell@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
aliciaferragut@ceipjafudacresques.cat (4t-B)
xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
monicatugores@ceipjafudacresques.cat (Anglès)
tonisocias@ceipjafudacresques.cat (Educació Física)
juancamarena@ceipjafudacresques.cat (Castellà)
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat (Desdoblament 4t A/B Cat/Mat)
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat (Religió Catòlica)




CATALÀ:
1. Llegeix i copia al quadern aquestes dues oracions:

Les paraules sinònimes tenen el mateix significat. Les paraules antònimes tenen significats contraris.


2. Localitza les paraules destacades en color groc d'aquestes quatre oracions. Cada paraula l'has de canviar per una altra (sinònima) d'aquest grup de cinc paraules d'aquí abaix:

damunt           samarreta           parlat             darrera                calçons


- Posa’t la camiseta que tendràs fred.
- Sobre la cadira trobaràs uns pantalons curts.
- Ja t’ho he dit tres vegades! És l’última oportunitat que et don.
- Has xerrat amb el padrí per anar a la fira del poble?

Camiseta →…………………..
Sobre → ………………………
Pantalons → ………………….
Última → ………………………
Xerrat → ………………………

3. Agrupa les següents paraules en parelles de paraules sinònimes i escriu-les. 
                                                  Exemple: cara-rostre
Ordinador, content, noi, alçar, escola, computadora, al.lot, alegre, col.legi i aixecar.

4. Agrupa les següents paraules en parelles de paraules antònimes i escriu-les. 
                                                 Exemple: blanc-negre

Net, lentament, obrir, enviar, primer, diferent, acabar, nou, fort, pobre, darrer, iniciar, brut, ràpidament, rebre, ric, vell, igual, tancar i fluix.



CASTELLÀ:
JUEGO DE MESA
La semana pasada vimos los textos instructivos. Explicamos una receta de cocina con sus ingredientes y su proceso de elaboración.
¿Te acuerdas?
Para esta semana tenemos otra tarea sobre este tipo de textos.
Resulta que al cole ha empezado un niñ@ nuevo. Se llama _______________ y viene de un país muy lejano. Entiende el castellano, lo habla y lo escribe muy bien. Pero en su país no saben jugar a estos juegos de mesa.
Elige uno de ellos y escribe cómo se juega para que el/ella lo pueda aprender.

DAMAS, PARCHÍS, AJEDREZ, LA OCA, HUNDIR LA FLOTA, UNO, TRIVIAL, MONOPOLY...

Si no conoces ninguno de estos, puede ser otro juego de mesa que conozcas.


Esto te puede ayudar.
a) Nombre del juego:_____________
b) Jugadores:_______________
c) Describe el tablero (si es cuadrado, rectangular, si tiene casillas, si se juega con fichas, cartas, dados…)
d) Objetivo del juego (ganará quien..., consiste en… debes de….)
e) Reglas:
1:___________________________________________
2:___________________________________________
3:___________________________________________
4:___________________________________________
5:___________________________________________
...

MATEMÀTIQUES:

Primer mirau aquests vídeos per recordar i poder fer correctament els exercicis d’aquesta setmana
1- Col·loca , resta i fes-ne la prova
746 – 683 =
RESTA PROVA
8409 - 1270=
RESTA PROVA
2- Col·loca, divideix i fes-ne la prova
338 : 6=
DIVISIÓ PROVA
514 : 4 =
DIVISIÓ PROVA
3- Aplica la propietat commutativa com l’ exemple
5 + 9 = 9 + 5 = 14
10 + 5 =
125+ 100 =
75 + 5 =
4- Aplica la propietat commutativa com l’exemple
9 x 4 = 4 x 9 = 36
8 x 6 =
7 x 5 =
3 x 6 =
5- Completa amb els nombres que falten . Fixa’t bé amb els signes de les operacions
63 + _____ = 68
93 - _____ = 90
4 x ______ = 28
____ + 75 = 85
_____ - 10 = 40


NATURALS:

Visualitzeu els següents vídeos:
Copieu:
Els animals vertebrats són els que tenen un esquelet intern amb columna vertebral. Al cos d’aquest, normalment, es distingeixen diferents parts: el cap (format pel crani que protegeix el cervell) i el tronc, que pot tenir o no coa, i del qual quasi sempre surten quatre extremitats.
Hi ha cinc grups de vertebrats: peixos, amfibis, rèptils, ocells i mamífers.
Els animals invertebrats són els animals que no tenen esquelet intern amb columna vertebral.
Tots els animals invertebrats són ovípars (les seves cries neixen d’ous). Molts d’aquests, es caracteritzen perquè tenen algun tipus de cuirassa o closca que recobreix i protegeix el seu cos.
Els grups més coneguts d’invertebrats són: cnidaris (grumers), cucs, equinoderms, mol·luscs i artròpodes.
Activitats:
1. Quins grups de vertebrats tenen escates? Anomena’ls i digues en quines parts del cos tenen aquestes estructures.
2. Si un animal és vivípar, a quin grup de vertebrats és més probable que pertany?
3. Digues a quins grups pertanyen aquests animals: grumer, mosquit, lleó, cocodril, estrella de mar, cranc, colom, granota.
4. Quins grups d’animals poden volar? Per què?

SOCIALS:

Aquesta setmana, aprendrem què és el sector terciari, ja que és l’únic que ens falta per veure.
Heu de mirar el següent vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=e7NKzFCM8XU i contestar les següents preguntes.

  • Què és el sector terciari?
  • Quins serveis ens pot oferir aquest sector? Enumera’n almanco tres.
  • Algun membre de la teva família treballa en el sector terciari? De què treballa?
  • Quin servei creus que predomina a les Illes Balears? Marca la resposta correcta.
  1. Cultura
  2. Turisme
  3. Transport

  • Sabries anomenar el nom d’alguna empresa de Mallorca que es dediqui al comerç?
PLÀSTICA:
Aquesta setmana coneixerem l’estil d’un artista espanyol molt important. Pablo Picasso va ser un pintor i escultor que va crear el cubisme. Un dels trets més característics del cubisme és la utilització de les figures geomètriques per a la realització de les obres.
La tasca d’aquesta setmana consisteix en realitzar un autoretrat de vosaltres mateixos utilitzant les formes geomètriques típiques del cubisme.
Seguidament us deixem un exemple per a que ho entengueu millor.




ANGLÈS:

NAME: COURSE: 4th
UNIT 6. In the countryside
Hello boys and girls. This week I ask you to do some activities both from pupils book and activity book.
Data límit: Monday 8th June.
Teacher's email: monicatugores@ceipjafudacresques.cat
Story time: A DISCOVERY IN THE FOREST. Pupil's book pages 46, 47. Read the story.




Pupil's book page 47, activity 5.
A. Read and write the correct sentences.
1. The children are staying on a farm.
2. Ghost orchids are very common.
3. Mr Taylor falls when he sees a fox.
4. Mr Taylor breaks his arm.
5. Mr Taylor is lying next to a black orchid.
6. The next day, Mr Taylor's photo is in a magazine.
Activity book page 46.
B. Read and match.

1. Some children are staying Breaks his leg
2. They go into the forest A badger
3. They see Help Mr Taylor
4. Mr Taylor falls and On a campsite
5. The children go back To a ghost orchid
6. The rescue services photo is in the newspaper
7. Mr Taylor is lying next to the campsite for help
8. The next day, Mr Taylor's with their teacher Mr Taylor

C. Read, write and draw.
Go to the end of this path     (thap). Turn left
Go round the                                       (kale)
Turn left at the                                 (inotsgps)
That's the way to the                       (castimpe)









ED. FÍSICA (1-12/06):
-Imagina que hem d’ajudar a un amic/amiga que està en baixa forma i li hem de fer una proposta saludable:
1-Proposa una dieta equilibrada i completa acompanyada de consells que pugui seguir per perdre el pes que li pugui sobrar, o per corregir mals hàbits.
2-Dissenya un pla d’entrenament d’exercicis que pugui practicar 4 dies a la semana de forma equilibrada.
-Pots incloure jocs, esports i tot tipus d’exercicis. Programa-li uns dies i organitza-li una semana esportiva que es pugui realitzar que sigui sostenible.



VALORS (1-12/06):
-Quins consells donaries a la ciutadania ara que encara no ha finalitzat el protocol de desescalada del covid19?
-Creus personalment que la ciutadania ha complert les instruccions que han comunicat les autoritats?
-Què es el primer que faràs el dia que tot torni ser normal?






RELIGIÓ CATÒLICA:

HOLA NINS/ES,
DESIG QUE TOT VAGI BÉ A CA VOSTRA.
AQUESTA SETMANA ACABA LA PASQUA PERQUÈ DIA 31 DE MAIG ÉS EL DIA DE PENTECOSTA (50 Dies després de la Resurrecció de Jesús). I PER AIXÒ US HE POSAT UN VÍDEO I UNA FITXA.
PRIMER MIREU EL VÍDEO, DESPRÉS FEU LA FITXA DE SOPA DE LLETRES I PINTAR.
UNA ABRAÇADA.
Pitjau aquest enllaç:  https://youtu.be/Jzl91Hn4Aqw


No hay comentarios:

Publicar un comentario