Estimades
famílies:
A
causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent
de quart us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de
realitzar a casa durant aquests dies.
El
professorat de quart curs
DATA
MÀXIMA D’ENTREGA: 11 DE MAIG A LES 15:00 HORES
PER
FAVOR, ENVIAR LES TASQUES AMB EL NOM
DE L’ESTUDIANT,
GRÀCIES. ELS CORREUS ELECTRÒNICS DEL PROFESSORAT SÓN ELS SEGÜENTS:
ainamartorell@ceipjafudacresques.cat
(4t-A)
aliciaferragut@ceipjafudacresques.com
(4t-B)
xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat
(4t-A)
monicatugores@ceipjafudacresques.cat
(Anglès)
tonisocias@ceipjafudacresques.cat
(Educació Física)
juancamarena@ceipjafudacresques.cat
(Castellà)
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat
(Desdoblament 4t A/B Cat/Mat)
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat
(Religió
Catòlica)
TASQUES
A REALITZAR
CATALÀ:
Llegeix aquest poema en veu
alta unes
quantes vegades. Com saps cada línia es diu vers i estan agrupats en
dos grups que es diuen estrofes (cada una té quatre versos).
Llegeix-lo amb tranquil.litat i tingues en compte que quan un vers
acaba amb el signe d’exclamació (!) ho has de pronunciar amb
entusiasme. Després pots intentar memoritzar el poema a poc a poc,
sempre de manera oral.
Ai
tardor, com t’estimem!
els
arbres tu despulles
els
treus totes les fulles
i
les trepitgem els nens.
Ai
tardor, com t’estimem!
que
els teus colors pintem:
blau,
groc, taronja i marró
i
et cantem una cançó.
PER FAVOR CONTESTA AQUESTES
DUES PREGUNTES:
-
T’ha anat bé llegir-ho en veu alta? Me pots contar les teves sensacions.
-
Comenta’m com t’ha anat el procés de memorització del poema.
CASTELLÀ:
Aplica
lo que sabes
1) Escribe una oración
con cada significado de la palabra polisémica carta:
a) Papel escrito que se envía a otro para comunicarle algo.
a) Papel escrito que se envía a otro para comunicarle algo.
b) Cada una de las
cartulinas que componen una baraja.
2) ¿Qué palabras
homófonas tienen estos significados?
a) Expresión que se usa como saludo:
a) Expresión que se usa como saludo:
b) Onda de agua en el mar:
3) Completa con los
determinantes que se indican:
1. Demostrativo 2. Artículo 3. Demostrativo 4. Artículo
1. Demostrativo 2. Artículo 3. Demostrativo 4. Artículo
(lejos)
determinado (cerca)
indeterminado
(1) …………… día,
en el garaje del abuelo,nos reunimos todos (2)………..miembros de
la pandilla. «Escuchad atentamente», dijo Paloma.(3)………...
vez vamos a vivir (4)………... aventura que nunca olvidaremos».
4) Copia y añade dos
puntos y puntos suspensivos donde corresponda:
Pedro dijo…...«Tengo zumos, refrescos, agua…. Coge lo que quieras».
Pedro dijo…...«Tengo zumos, refrescos, agua…. Coge lo que quieras».
5) Escribe tres preguntas
que harías a Facundillo si pudieras entrevistarlo:
a)
a)
b)
c)
MATEMÀTIQUES:
1-Seguim repassant els nombres
ordinals. Copieu-los i estudieu-los.
11è onzè
12è dotzè
13è tretzè
14è catorzè
15è quinzè
16è setzè
17è dessetè
18è devuitè
19 è denovè
20è vintè
2- Completa. Fixa’t bé amb
els accents
19è _____________
16è _____________
11è _____________
13è _____________
______ vintè
______dotzè
______ quinzè
17è _________
_____ devuitè
3- Escriu l’anterior i el
posterior com l’exemple
Segon - tercer – quart
______ - novè - _______
______ - setzè- _______
_______ - onzè - _______
4- Escriu en lletres com
l’exemple. Recorda posar bé els guions
524.397 cinc-cents vint- i-
quatre mil tres-cents noranta-set
205.380
614.025
97.374
362.083
5- Escriu amb xifres els
nombres següents.
Nou-cents mil dos-cents
cinquanta
Dos-cents mil desset
Quatre-cents quaranta-dos mil
cent vint-i-dos
6- Llegeix, pensa i completa
En Marc, en Toni , en Joan i
en Xisco queden per jugar al parc.
En Joan arriba el darrer. En
Xisco va ser el primer en arribar. En Toni va arribar després d’en
Xisco. Amb quin ordre van arribar?
Primer: En Xisco
Segon:
Tercer:
Quart:
NATURALS:
Per a realitzar les tasques
d’aquesta setmana heu de seguir les passes següents:
2.
Copiar requadre
sistema ossi.
3.
Dibuixar esquelet humà
i col·locar els ossos més importants: crani, columna vertebral,
húmer, cúbit, radi, pelvis, costelles, fèmur i tíbia.
4.
Copiar requadre
sistema muscular.
5.
Dibuixar sistema
muscular i col·locar els músculs més importants: pectorals,
abdominals, quàdriceps, trapezi, bíceps, glutis, bessons (gemelos).
-
Copia al teu quadern el següent requadre.
El
sistema ossi és
el conjunt d’ossos que formen l’esquelet d’un animal. El
sistema
ossi humà, també
conegut com esquelet humà, és l’estructura viva d’ossos durs
que tenen com a funció principal protegir i suportar els òrgans
vitals, així com també generar moviment o no en el cos.
-
Dibuixa l’esquelet humà i col·loca els ossos més importants.
-
Copia al teu quadern el següent requadre.
El sistema muscular és
el conjunt de més de 600 músculs que existeixen al cos humà.
Aproximadament el 40% del nostre cos està format per músculs.
Gràcies al sistema muscular i els músculs que el formen, el nostre
cos se pot moure i és estable. A més, els músculs serveixen per
protegir alguns òrgans vitals.
-
Dibuixa el sistema muscular i col·loca els músculs més importants.
SOCIALS:
Començam el tema 3 del llibre
de text que es titula “Les feines (I)”. Per això, vos plantejam
les següents preguntes tipus text per introduir el tema. Heu de
triar la resposta correcta a cada pregunta.
* Si teniu el quadern a casa,
recordau esciure a una fulla nova el tema i el títol del tema en
color vermell.
1. Quines d’aquestes
feines és una feina
de camp?
-
Pastor
-
Metge
-
Miner
2. Què és l’agricultura?
-
És la captura de peixos o altres animals que viuen a la mar o als rius.
-
És el conjunt d’activitats destinades al cultiu i a la cura de la terra i les plantes.
-
És el conjunt d’activitats que es dedica a la cria i el comerç d’animals per obtenir car, llet i ous, així com altres productes com la llana, cuir, etc.
3. Quina d’aquestes
tasques creus que és pròpia d’un agricultor?
-
Construir cases
-
Munyir les vaques
-
Recol·lectar fruits.
4. Quina d’aquestes
tasques creus que és pròpia d’un ramader?
-
Recollir els ous de les gallines.
-
Sembrar tomàtigues.
-
Conduir autobusos.
5. En què consisteix
pescar?
-
En capturar peix o altres animals que viuen a la mar o als rius.
-
A l’extracció de roques i minerals de l’interior de la terra.
-
A la tala d’arbres dels boscos.
PLÀSTICA:
La tasca de plàstica per
aquesta setmana consisteix en calcar un objecte que a vosaltres us
agradi o la vostra mà, per exemple. Després, heu de retallar-lo,
decorar-lo i posar un missatge positiu per donar ànims als vostres
familiars, amics, companys, etcètera.
MÚSICA:
Anau
a la pàgina web de música de l’escola, clicant AQUÍ
ANGLÈS:
NAME: COURSE: 4th
UNIT 5
Do this online worksheet and
send the results to your teacher.
-
Read the story as many times as you need.
-
Watch the video as many times as you need.
-
Do the 2 activities on the worksheet.
REMEMBER: OPEN THE LINK
WITH GOOGLE CHROME
IF YOU DO NOT HAVE ACCESS
TO THE ONLINE ACTIVITIES, DO NOT PANIC. You
can do these activities:
Activity 5. Do it on a paper
and send a photo.
Teacher's email:
monicatugores@ceipjafudacresques.cat
Deadline date: Monday 11th
May.
EDUCACIÓ FÍSICA:
BLOC 8. ESPORTS ADAPTATS, JOCS POPULARS I TRADICIONAL D’ARREU DEL
MÓN.
-Què és un esport?
-Què és un esport adaptat?
-Què és un joc?
-Creus que un joc és únic d’un territori, un país, o poden
existir diferents versions arreu del món?
-Per què creus que són importants les mesures de seguretat en la
pràctica dels jocs i els esports?
-Què signifiquen les següents paraules:
-Competitivitat:
-Esportivitat:
Per a qualsevol consulta, podeu consultar-nos als següents
correus electrònics:
VALORS (4-15/05)
BLOC 3.
-Què és el medi ambient?
-Què és el creixement sostenible?
-Què estudia la Ciència de l’Ecologia?
-Quines fonts d’energia coneixes?
-Què entens per consum responsable?
-Imagina que has de col.laborar amb la teva llar en un pla d’estalvi
energètic. Quines idees
se t’ocorren per reduir l’import de la factura, i de passada,
contribuir amb el Medi Ambient?
Per a qualsevol consulta, podeu consultar-nos als següents correus
electrònics:
RELIGIÓ CATÒLICA (4-15 de
maig):
HOLA NINS/ES,
COM ESTEU?
AQUESTA VEGADA US DONARÉ UNA FEINA PER 15
DIES.
UNA PARÀBOLA "EL SEMBRADOR".
JA L'HEM FET QUALCUNA VEGADA, PERÒ ARA SERÀ
PER GAUDIR DEL VÍDEO i PINTAR
DESIG QUE US HO PASSEU MOLT BÉ I QUE SIGUI
MOLT DIVERTIT APRENDRE.
SEGUR QUE TOTS/ES ESTAREU BÉ I APROFITANT EL
TEMPS.VERITAT?
UNA ABRAÇADA
M. DOLORES
VÍDEO: https://youtu.be/tOjPLPpvDDg
No hay comentarios:
Publicar un comentario