Estimades
famílies:
A
causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent
de quart us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de
realitzar a casa durant aquests dies.
El
professorat de quart curs
TASQUES PER A L'ALUMNAT
DE QUART CURS: 18-22 DE MAIG DE 2020
DATA
MÀXIMA D’ENTREGA: 25 DE MAIG A LES 15:00 HORES
IMPORTANT!
PER
FAVOR, ENVIAR LES TASQUES AMB EL NOM
DE L’ESTUDIANT,
GRÀCIES.
ELS
CORREUS ELECTRÒNICS DEL PROFESSORAT SÓN ELS SEGÜENTS:
ainamartorell@ceipjafudacresques.cat
(4t-A)
aliciaferragut@ceipjafudacresques.com
(4t-B)
xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat
(4t-A)
monicatugores@ceipjafudacresques.cat
(Anglès)
tonisocias@ceipjafudacresques.cat
(Educació Física)
juancamarena@ceipjafudacresques.cat
(Castellà)
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat
(Desdoblament 4t A/B Cat/Mat)
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat
(Religió
Catòlica)
CATALÀ:
L’ORACIÓ: PART PRÀCTICA
1. RELACIONA
CADA SUBJECTE AMB EL SEU PREDICAT.
UNES AL.LOTES DE SISÈ CURS SERÀ REFORMADA L’ANY QUE VE.
LA PISCINA DEL BARRI SÓN MOLT GRACIOSOS.
EL CARTER FAN DEMÀ UN CONCERT.
NA NÚRIA I JO HA PASSAT A LES DEU DEL MATÍ.
AQUELLS CANETS NEGRES ANIREM JUNTS AL CONCERT.
2. ESCRIU
LES ORACIONS ANTERIORS (SUBJECTE I PREDICAT).
-
-
-
-
-
3. SUBRALLA
EL NUCLI DEL SUBJECTE I ENCERCLA
EL NUCLI DEL
PREDICAT EN AQUESTES FRASES:
-
VOSALTRES ANIREU AL CINEMA DEMÀ.
- JOAN I MARIA MENJAREN UNA
TRUITA DE PATATES AHIR.
- EL MOIX NEGRE CAMINA
LENTAMENT.
CASTELLÀ:
La semana pasada leíste unos
trucos de magia muy chulos. ¿Has probado hacer alguno? Si has
seguido las instrucciones seguro que te habrá salido bien.
Para esta semana te propongo
una cosa.
Si fueras un mag@ ¿Cómo
utilizarías la magia para mejorar el mundo?
Escribe al menos ocho líneas.
1-________________________________________________________
2-________________________________________________________
3-________________________________________________________
4-________________________________________________________
5-________________________________________________________
6-________________________________________________________
7-________________________________________________________
8-________________________________________________________
MATEMÀTIQUES:
Aquesta setmana repassarem la mesura del temps Primer mirareu el
vídeo per després fer els exercicis
1-Copia i estudia els mesos de l’any.
Gener, febrer, març, abril, maig, juny, juliol agost, setembre,
octubre, novembre i desembre
Llegeix i recorda
- Febrer té 28 o 29 dies. L’any que té 366 dies es diu de
traspàs
- Mesos de 30 dies:abril, juny, setembre i novembre.
- Mesos de 31 dies:gener, març,maig, juliol, agost, octubre i
desembre
2- Quants dies tenen ?
Abril: ................. dies
Setembre. ................dies
Gener: ......................dies
Octubre:.................... dies
Maig: ......................... dies
3- Completa
Un trimestre = ............ mesos
Un any = ............... dies
Un semestre = ............mesos
Un any de traspàs = ........... dies
4-Completa :
1 segle = ……………. anys
1 mil·lenni = …………….. anys
3 segles = …………. anys
5- Quants d'anys tenen el pare i el fill ?
Pare: “Jo tenc 3 dècades” = Tenc ……………. anys
Fill: “Jo tenc un lustre “= Tenc ………….. anys
6- Observa les equivalències i expressa en minuts :
Una hora= 60 minuts
Un quart d’hora = 15 minuts
Mitja hora = 30 minuts
a)Dues hores= ………… minuts.
c)Mitja hora = ………….. minuts
d)Un quart d’hora= ………minuts
e) Una hora i mitja = ………… minuts
NATURALS:
Què aprendrem aquesta setmana?
-
Els éssers vius
-
Els objectes inerts
-
Repàs de les funcions vitals
Comencem el tema que tracta
dels éssers vius. Per recordar allò que ja heu vist a anteriors
cursos podeu fer una lectura
de la introducció del tema que trobareu a la pàgina 52 del vostre
llibre.
Visualitzeu el següent vídeo
(https://www.youtube.com/watch?v=1HITSsx9rZM)
el qual explica què són els éssers vius i els objectes inerts
d’una manera molt divertida.
Copieu:
Els éssers vius
realitzen les tres funcions vitals: la nutrició, la relació i la
reproducció.
Els objectes inerts,
que no tenen vida, no realitzen cap funció vital.
Preguntes:
1. Escriu un exemple d’un
ésser viu i un altre d’un objecte inert, i explica en què es
diferencien.
2. Cita tres éssers vius
que habiten en medis terrestres i tres que habitin en medis aquàtics.
3. Defineix les funcions
vitals.
-
Funció de nutrició:
-
Funció de relació:
-
Funció de reproducció:
SOCIALS:
Ara que ja sabem què és el
sector primari,
les dues pròximes setmanes farem activitats relacionades amb el
sector secundari.
Per això heu de mirar i escoltar aquest vídeo
(https://www.youtube.com/watch?v=bndRw2TMtmQ)
atentament.
Quan l’hagueu mirat almanco
dues vegades, heu de dir si aquestes afirmacions són VERTADERES (V)
o FALSES (F). En cas
que siguin falses els heu de convertir en vertaderes.
-
El sector secundari inclou totes aquelles activitats que obtenen les matèries primeres directament de la natura.
-
Les principals activitats que componen el sector secundari són: les fàbriques o indústries, l’artesania i la construcció.
-
Els tres tipus d’indústria són: indústries de base, indústries d’ús i indústries d’equip.
-
Les persones que realitzen l’artesania s’anomenen fabricants.
-
La construcció s’encarrega de construir cases, edificis, túnels, ponts o carreteres.
-
L’ofici de veterinari pertany al sector secundari.
-
L’ofici de pica-pedrer pertany al sector secundari.
PLÀSTICA:
Aquesta setmana coneixerem
l’obra d'un pintor català molt famós que va viure a Mallorca, en
JOAN MIRÓ . La seva pintura era surrealista i els seu colors
preferits eren: blau, verd, groc, blanc, vermell i negre. A les seves
obres apareixen ulls, llunes i estrelles.
Aquí vos deixam un vídeo on
es mostren algunes de les seves obres.
El treball que heu de fer es
pintar un quadre com en Joan Miró, podeu utilitzar pintures de
fusta, plastidecor, ceres o retoladors.
ANGLÈS:
Name: Course: 4th
UNIT 5
Hello everybody. How are you?
OPCIÓ 1. Per aquesta setmana vos dono 2 links.
RECORDAU OBRIR ELS LINKS AMB GOOGLE CHROME.
RECORDAU OBRIR ELS LINKS AMB GOOGLE CHROME.
-
Activity 1. Mira els dibuixos i tria un dels dos temps verbals, que están en negreta, que consideris el correcte. El quadre a marcar està damunt de cada frase. Voràs que l'apartat 1 (exemple) no té requadre.
-
Activity 2. Escriu likes o doesn't like. Fitxat amb les icones de les cares ( :) :( ).
-
Activity 3. Junta un element de la columna de la dreta amb un de la columna de l'esquerra. Quan et posis damunt un dels elements et sortirà un llàpìs; per a que els elements es juntin correctament, has de començar a unir desde dedins de cada capseta.
Primera part
-
Activity 1. Completa el vocabulari.
-
Activity 2. Mira el dibuix, llegeix la frase i tria True o False.
-
Activity 3. Llegeix i uneix un element de la dreta amb un element de l'esquerra.
Segona part
-
Activity 1. Mira les fotos i completa la frase de cada apartat.
-
Activity 2. Mira el requadre i escriu les frases per na Poppy (1 frase per cada espai). Mira exemple.
-
Activity 3. Cerca les paraules a la sopa de lletres i escriu-les on correspongui. No et deixarà encerclar-les.
OPCIÓ 2. SI ELS LINKS NO VOS
FUNCIONEN I tens el activity book a casa podeu fer
aquestes 2 activitats en el llibre. Si no el tens, fes-ho a un foli i
en ambdós casos, enviam la foto a través del classroom o al meu
correu electrònic:
A. Activity book page 43. Mira les fotografies i escriu el
vocabulari a sota.
B. Activity book page 44. Mira les fotografies al voltant del
texte (fitxa't amb les icones) i completa el texte amb I like/ I
don't like/ I love segons pertoqui.
Teacher's email: monicatugores@ceipjafudacresques.cat
Data límit: Dilluns 25 de Maig 2020.
EDUCACIÓ FÍSICA
(18-29/05)
Bon dia!
Recordau que VALORS, EDUCACIÓ FÍSICA I PLÀSTICA tenen un règim de
realització quinzenal, tal com marca el període al títol: Del 18
al 29 de Maig.
JOCS POPULARS.
1-Quins obstacles podríem afegir al pitxi entre base i base per
fer-lo més divertit?
2-Quina variant podríem introduir al joc d’123 pica-paret (123
patito inglés) per fer-lo més dinàmic.
3-Com milloraries el joc de curses de relleus per fer-lo més
dinàmic?
4-Inventa sistemes per adaptar el futbol competitiu a l’esport
escolar per tal de fer-lo més amigable i accesible a tots/es.
5-Inventa un joc de caràcter divertit:
BASES:
-No s’ha de basar exclusivament en la competició.
-Ha de tenir en compte el factor igualtat entre companys/es, és a
dir, els grups estan composats per nines i nins junts i no podem fer
distincions per raons de raça i/o religigió, creences, etc.
-Es poden mesclar materials.
-Podem importar regles d’altres jocs coneguts.
VALORS (18-29/05)
Bon dia!
Recordau que VALORS, EDUCACIÓ FÍSICA I PLÀSTICA tenen un règim de
realització quinzenal, tal com marca el període al títol: Del 18
al 29 de Maig.
LA MEDIACIÓ, ELS DRETS I LES
OBLIGACIONS.
1-Cerca al diccionari el
significat de la paraula mediació:
2- Pot el mediador que
gestiona la resolució d’un conflicte prendre part d’una de les
dues parts implicades en el conflicte o és l’anàlisi de la
situació el que estableix quí té raó?
3-Què significa ser
imparcial?
4-Cerca al diccionari i
defineix breument les següents paraules:
-Dret:
-Obligació:
-Deure:
-Legal:
-Legítim:
-Advocat:
-Jutge:
-Fiscal:
-Tràmit:
-Ciutadania:
5-Creus que és el mateix
legal que legítim?
RELIGIÓ CATÒLICA:
HOLA NINS/ES
AQUESTA SETMANA HEM DE FER UNA FEINETA MOLT FÀCIL. INTENTAR COPIAR EL DIBUIX
DEL MÓN AMB TOTS AQUESTS VALORS I DESPRÉS LES ALTRES DUES FITXES DE OMPLIR
(amb sa paraula màgica dels cristians) Y DE ENCERCLAR LES TRES PARAULES IMPORTANTS
DE LA VIDA DE JESÚS: CAMÍ, VERITAT I VIDA, EN MOLT DE IDIOMES.
DESIG QUE TOTS/ES US TROBEU BÉ.
UNA ABRAÇADA.
No hay comentarios:
Publicar un comentario