Etiquetas

lunes, 20 de abril de 2020

TASQUES ALUMNAT 20-24 D'ABRIL


TASQUES PER A L’ALUMNAT ⇒⇒⇒⇒ PERÍODE: 20-24 D’ABRIL


Estimades famílies:
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de quart us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests dies.

                     DATA MÀXIMA D’ENTREGA: 27 D’ABRIL A LES 15:00 HORES

IMPORTANT:PER FAVOR, ENVIAR LES TASQUES DE L'ALUMNE (JA SIGUI 

PER E-MAIL O AL GOOGLE CLASSROOM) AMB EL NOM DEL PROPI ALUMNE I NO

 DELS  PROGENITORS,  GRÀCIES .



                                         CORREUS ELECTRÒNICS DEL PROFESSORAT:
ainamartorell@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
aliciaferragut@ceipjafudacresques.cat (4t-B)
xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
monicatugores@ceipjafudacresques.cat (Anglès)
tonisocias@ceipjafudacresques.cat (Educació Física)
juancamarena@ceipjafudacresques.cat (Castellà)
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat (Desdoblament 4t A/B Català/Matemàtiques)
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat (Religió Catòlica)

LES TASQUES SÓN LES SEGÜENTS:

LLENGUA CATALANA


1-Quantes lletres i síl·labes té cada paraula?
Banyera ______ lletres i ______ síl·labes
Bicicleta ______ lletres i ______ síl·labes
Caputxa ______ lletres i _______ síl·labes
Paperera ______ lletres i _______ síl·labes

2-Copia en el quadern o en un fulll aquest RECORDA
RECORDA
  • Les paraules monosíl·labes són les que tenen una síl·laba
  • Les paraules bisíl·labes són les que tenen dues síl·labes
  • Les paraules trisíl·labes són les que tenen tres síl·labes
  • Les paraules tetrasíl·labes són les que tenen quatre síl·labes
3- Classifica les paraules segons el nombre de síl·labes
llapis, girafa, flor, paperera, mercat, botiga, hipopòtam, serp
Monosíl·labes:
Bisíl·labes:
Trisíl·labes:
Tetrasíl·labes:
4- Separa en síl·labes com l’exemple
jaqueta: ja – que - ta casa:
armari paper:
supermercat: ratolí:
5- Copia les paraules i encercla la síl·laba tònica, la que pronunciam amb més força, de les següents paraules:
música, meló, raqueta, conill, gallina, ordinador
6- Pensa i escriu una paraula monosíl·laba, una bisíl·laba i una trisíl·laba


LLENGUA CASTELLANA

FICHA REPASO T4
1 Relaciona cada palabra con un sinónimo y un antónimo:
Sinónimos Antónimos
subir próximo limpio
cercano entretenido bajar
sucio ascender lejano
divertido manchado aburrido
2 Subraya con una raya las oraciones que describan las características físicas del personaje y con dos las que indiquen su forma de ser:
La abuela de Caperucita era bajita.
Llevaba gafas y el pelo blanco peinado en un moño.
Solía vestir con colores oscuros.
Era amable y cariñosa, siempre tenía una palabra afectuosa para todo el mundo.
Además, era muy divertida.
3 Rodea los adjetivos de estas oraciones y subraya los nombres a los que acompañan:
a) La sirenita cantaba con su hermosa voz.
b) El príncipe cabalgaba en su caballo veloz.
c) Caperucita llevaba una cesta pequeña.
d) Alicia se encontró con un conejo blanco.

4 Escribe los puntos y las comas que faltan en el siguiente texto:
Ayer ayudé a Nora mi vecina a preparar la ensalada La hicimos de
lechuga pera queso y anchoas Primero lavamos bien la lechuga
Luego partimos el queso y pelamos la pera A continuación le
añadimos las anchoas y unas aceitunas negras Por último la aliñamos
5 Explica por qué se escriben estas palabras del texto anterior con mayúsculas:
a) Ayer:
b) Nora:
c) Primero:

MATEMÀTIQUES

1- Ordena de menor a major.
230.594 23.600 506.123 10.576
2- Ordena de major a menor.
80.157 32.845 103.000 543.187


3- Encercla el nombre més pròxim a 200.000.
20.000 195.143 505.213 59


4- Copia els ordinals:
1r primer 6è sisè
2n segon 7è setè
3r tercer 8è vuitè
4t quart 9è novè
5è cinquè 10è desè


5- Completa
______ vuitè 5è _______
______ segon 4t _______
______ novè 3r _______


6- Escriu el terme que falta.
8 x ____ = 24 5 x 9 = _____
6 x ____ = 30 8 x 8 = _____
7 x ____ = 14 ___ x 7 = 28


7- Resol el següent problema.
En Pep té una capsa de 96 bombons i ha regalat 12 bombons a la seva germana. Quants bombons li queden dins la capsa?


CIÈNCIES NATURALS
1- Relaciona
Aparell locomotor Interpreta la informació
Sistema nerviós Reben la informació
Òrgans dels sentits Duu a terme la resposta

2- Completa
iris cervell òptic retina

L’ __________ és el cercle de color de la part davantera de l’ull.
Quan la llum entra per la pupil·la es forma una imatge a la ___________
La informació és enviada al ____________ per mitjà del nervi __________

3- Escriu un consell que has de seguir per protegir i cuidar els teus ulls. Trobaràs consells a la pàgina 33 del llibre.


CIÈNCIES SOCIALS
1- Completa.
serres planes muntanyes
____________ són grans elevacions del terreny.
____________ són conjunts de muntanyes alineades.
____________ són grans extensions de terreny horitzontal i pla

2- Relaciona cada terme amb la seva definició

Penya-segat . Terra envoltada d’aigua per totes les parts
Península . Terreny costaner tallat i elevat sobre la mar
Illa . Terra envoltada d’aigua per totes les parts
menys per una
Platja . Terreny costaner, generalment arenós situat
a la mateixa altura que la mar

3- Dibuixa el mapa d’Espanya i escriu al lloc corresponent
Mar Cantàbrica - Oceà Atlàntic - Illes Balears - Mar Mediterrànea -
Illes Canàries - Palma - Pirineus

PLÀSTICA
  1. Dibuixa de manera simètrica les parts que hi falten d’aquestes figures. Per fer aquesta tasca teniu dues opcions:
  1. Realitzar la feina en un foli quadriculat i comptar el nombre de requadres.
  2. Si teniu impressora, podeu imprimir la imatge següent i fer-ho directament.


MÚSICA
  • Escolta l'audicio nº 25, (a la pipella "Audicions").Variacions d'un tema popular ( Ah vous dirai-je, Maman), compostes per Mozart.
  • Canta les notes de la canço. Twinkle twinkle little Star . Les notes del principi són: do,do,sol,sol,la,la,sol,fa,fa,mi,mi,re,re do.(Al vídeo les notes están en Angles: C=do, D=re, E=mi, F=fa, G=sol, A=la)
  • Repassa el videos anteriors amb les notes do,re,mi sol, i la. Ah! i si t'animes pots també cantar els vídeos de cançons.
  • Tenieu més ganes de fer feina? idò teniu un vídeo per fer un senzill ritme amb un tassó.
Enllaç a la pàgina web de música:


ANGLÈS
Let's start unit 5. This photo is about this unit's vocabulary. Do not worry if you have your pupil's book at home.
1.Think about what do you like doing and write a list. You can write it now in Catalan or Spanish. In further lessons, you will complete this list with the English words :D.
2. Do these online worksheets and send them to your teacher once are done.
a) https://www.liveworksheets.com/hq137173mp. You can listen to it as many times as you need.
3. Activity book, do pages 37 (activities 1 and 3) and page 82 (activities 1 and 2) and send an email with a photo of your activities to your English teacher. Is your activity book not at home?, DO NOT PANIC. Do this worksheet and send it to your English teacher.
Steps to follow (these are the same as the ones you follow for Easter worksheet) to send back online worksheets.
1. Put the computer's mouse on the link and follow the instructions: click Ctrl+click on the link.
2. Do the worksheet.
3. Click on “finish” button. You find it at the end of the worksheet you are doing.
4. When you click finish, you go to another page of the same web that says: check my answers or email my answers to my teacher. Email: monicatugores@ceipjafudacresques.cat.
Aquesta mateixa tasca la trobareu al googleclassroom del curs. Delivery date: Monday 27th April.


VALORS
Cerca al diccionari el significat dels següents contravalors:
-Cobdícia.
-Enveja
-Avarícia.
-Despreci
-Indiferència
-Odi
-Gelosia.
-Lletania.


RELIGIÓ CATÒLICA
La tasca consisteix en visionar aquesta pel.lícula que es troba dividida en dos episodis sobre el Llibre d’Isaïes.


CATALÀ NOUVINGUTS
Dijous 23 d’abril és el dia del llibre. Podeu escriure en català una redacció petita (màxim cinc línies) sobre un llibre que t’hagi agradat (potser un llibre en castellà fins i tot). Es tractaria d’escriure el títol, un poc el seu argument i per què t’ha agradat. A internet pots cercar les paraules que no sàpiques en català (si no tens diccionari), però no et preocupis. Si no saps una paraula en català intenta endevinar-la i l’escrius. El que vull és que perdis la por a expressar-te en català. No em fixaré en les faltes ortogràfiques. Per tant, tranquils i a escriure un poc. Intentau llegir tot el que pugueu. Veureu que és meravellós i aprendreu moltíssim. Gràcies.
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat









No hay comentarios:

Publicar un comentario