TASQUES
PER A L’ALUMNAT ⇒⇒⇒⇒ PERÍODE: 20-24 D’ABRIL
Estimades
famílies:
A
causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent
de quart us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de
realitzar a casa durant aquests dies.
DATA MÀXIMA
D’ENTREGA: 27 D’ABRIL A LES 15:00 HORES
IMPORTANT:PER FAVOR, ENVIAR LES TASQUES DE L'ALUMNE (JA SIGUI
PER E-MAIL O AL GOOGLE CLASSROOM) AMB EL NOM DEL PROPI ALUMNE I NO
DELS PROGENITORS, GRÀCIES .
PER E-MAIL O AL GOOGLE CLASSROOM) AMB EL NOM DEL PROPI ALUMNE I NO
DELS PROGENITORS, GRÀCIES .
CORREUS ELECTRÒNICS DEL PROFESSORAT:
ainamartorell@ceipjafudacresques.cat
(4t-A)
aliciaferragut@ceipjafudacresques.cat (4t-B)
xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat
(4t-A)
monicatugores@ceipjafudacresques.cat
(Anglès)
tonisocias@ceipjafudacresques.cat
(Educació Física)
juancamarena@ceipjafudacresques.cat
(Castellà)
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat
(Desdoblament 4t A/B Català/Matemàtiques)
rafelfiol@ceipjafudacresques.cat
(Música)
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat
(Religió
Catòlica)
LES TASQUES SÓN LES
SEGÜENTS:
LLENGUA
CATALANA
1-Quantes
lletres i síl·labes té cada paraula?
Banyera
______ lletres i ______ síl·labes
Bicicleta
______ lletres i ______ síl·labes
Caputxa
______ lletres i _______ síl·labes
Paperera ______
lletres i _______ síl·labes
2-Copia
en el quadern o en un fulll aquest RECORDA
RECORDA
-
Les paraules monosíl·labes són les que tenen una síl·laba
-
Les paraules bisíl·labes són les que tenen dues síl·labes
-
Les paraules trisíl·labes són les que tenen tres síl·labes
-
Les paraules tetrasíl·labes són les que tenen quatre síl·labes
3-
Classifica les paraules segons el nombre de síl·labes
llapis,
girafa, flor, paperera, mercat, botiga, hipopòtam, serp
Monosíl·labes:
Bisíl·labes:
Trisíl·labes:
Tetrasíl·labes:
4-
Separa en síl·labes com l’exemple
jaqueta: ja – que - ta
casa:
armari
paper:
supermercat:
ratolí:
5-
Copia les paraules i encercla la síl·laba tònica, la que
pronunciam amb més força, de les següents paraules:
música, meló,
raqueta, conill, gallina, ordinador
6- Pensa i escriu una
paraula monosíl·laba, una bisíl·laba i una trisíl·laba
LLENGUA
CASTELLANA
FICHA
REPASO T4
1 Relaciona cada palabra
con un sinónimo y un antónimo:
Sinónimos
Antónimos
subir próximo limpio
cercano entretenido bajar
sucio ascender lejano
divertido manchado aburrido
2 Subraya con una raya las
oraciones que describan las características físicas del personaje y
con dos las que indiquen su forma de ser:
La abuela de Caperucita era
bajita.
Llevaba gafas y el pelo blanco
peinado en un moño.
Solía vestir con colores
oscuros.
Era amable y cariñosa,
siempre tenía una palabra afectuosa para todo el mundo.
Además, era muy divertida.
3 Rodea los adjetivos de
estas oraciones y subraya los nombres a los que acompañan:
a) La sirenita cantaba con su
hermosa voz.
b) El príncipe cabalgaba en
su caballo veloz.
c) Caperucita llevaba una
cesta pequeña.
d) Alicia se encontró con un
conejo blanco.
4 Escribe los puntos y las
comas que faltan en el siguiente texto:
Ayer ayudé a Nora mi
vecina a preparar la ensalada La hicimos de
lechuga pera queso y anchoas
Primero lavamos bien la lechuga
Luego partimos el queso y
pelamos la pera A continuación le
añadimos las anchoas y unas
aceitunas negras Por último la aliñamos
5 Explica por qué se
escriben estas palabras del texto anterior con mayúsculas:
a) Ayer:
b) Nora:
c) Primero:
MATEMÀTIQUES
1-
Ordena de menor a major.
230.594
23.600 506.123 10.576
2- Ordena de major a
menor.
80.157
32.845 103.000 543.187
3- Encercla el nombre més
pròxim a 200.000.
20.000 195.143
505.213 59
4- Copia els ordinals:
1r primer
6è sisè
2n segon
7è setè
3r tercer
8è vuitè
4t quart
9è novè
5è cinquè
10è desè
5- Completa
______ vuitè
5è _______
______ segon
4t _______
______ novè
3r _______
6- Escriu el terme que
falta.
8 x ____ = 24
5 x 9 = _____
6 x ____ = 30
8 x 8 = _____
7 x ____ = 14
___ x 7 = 28
7- Resol el següent
problema.
En Pep té una capsa de 96
bombons i ha regalat 12 bombons a la seva germana. Quants bombons li
queden dins la capsa?
CIÈNCIES
NATURALS
1-
Relaciona
Aparell
locomotor Interpreta la informació
Sistema
nerviós Reben la informació
Òrgans
dels sentits Duu a terme la resposta
2-
Completa
iris cervell
òptic retina
L’
__________ és el cercle de color de la part davantera de l’ull.
Quan
la llum entra per la pupil·la es forma una imatge a la ___________
La
informació és enviada al ____________ per mitjà del nervi
__________
3-
Escriu un consell que has de seguir per protegir i cuidar els teus
ulls. Trobaràs consells a la pàgina 33 del llibre.
CIÈNCIES
SOCIALS
1-
Completa.
serres
planes muntanyes
____________
són grans elevacions del terreny.
____________
són conjunts de muntanyes alineades.
____________
són grans extensions de terreny horitzontal i pla
2-
Relaciona cada terme amb la seva definició
Penya-segat
. Terra envoltada d’aigua per totes les
parts
Península
. Terreny
costaner tallat i elevat sobre la mar
Illa
. Terra envoltada d’aigua
per totes les parts
menys per una
Platja
.
Terreny costaner, generalment arenós situat
a la mateixa altura que la
mar
3-
Dibuixa el mapa d’Espanya i escriu al lloc corresponent
Mar
Cantàbrica - Oceà Atlàntic - Illes Balears - Mar
Mediterrànea -
Illes
Canàries - Palma - Pirineus
PLÀSTICA
-
Dibuixa de manera simètrica les parts que hi falten d’aquestes figures. Per fer aquesta tasca teniu dues opcions:
-
Realitzar la feina en un foli quadriculat i comptar el nombre de requadres.
-
Si teniu impressora, podeu imprimir la imatge següent i fer-ho directament.
MÚSICA
-
Escolta l'audicio nº 25, (a la pipella "Audicions").Variacions d'un tema popular ( Ah vous dirai-je, Maman), compostes per Mozart.
-
Canta les notes de la canço. Twinkle twinkle little Star . Les notes del principi són: do,do,sol,sol,la,la,sol,fa,fa,mi,mi,re,re do.(Al vídeo les notes están en Angles: C=do, D=re, E=mi, F=fa, G=sol, A=la)
-
Repassa el videos anteriors amb les notes do,re,mi sol, i la. Ah! i si t'animes pots també cantar els vídeos de cançons.
-
Tenieu més ganes de fer feina? idò teniu un vídeo per fer un senzill ritme amb un tassó.
Enllaç a la pàgina
web de música:
ANGLÈS
Let's start unit 5. This photo is
about this unit's vocabulary. Do not worry if you have your pupil's
book at home.
1.Think
about what do you like doing and write a list. You can write it now
in Catalan or Spanish. In further lessons, you will complete this
list with the English words :D.
2.
Do these online worksheets and send them to your teacher once are
done.
3.
Activity book, do pages 37 (activities 1 and 3) and page 82
(activities 1 and 2) and send an email with a photo of your
activities to your English teacher. Is your activity book not at
home?, DO NOT PANIC. Do this worksheet and send it to your English
teacher.
Steps to follow
(these are the same as the ones you follow for Easter worksheet) to
send back online worksheets.
1. Put the computer's mouse on
the link and follow the instructions:
click Ctrl+click on the link.
2. Do the worksheet.
3. Click on “finish” button.
You find it at the end of the worksheet you are doing.
4. When you click finish, you go
to another page of the same web that says: check
my answers or email
my answers to my teacher.
Email:
monicatugores@ceipjafudacresques.cat.
Aquesta mateixa tasca la trobareu
al googleclassroom del curs. Delivery date: Monday 27th April.
VALORS
Cerca al diccionari el
significat dels següents contravalors:
-Cobdícia.
-Enveja
-Avarícia.
-Despreci
-Indiferència
-Odi
-Gelosia.
-Lletania.
RELIGIÓ
CATÒLICA
La
tasca consisteix en visionar aquesta pel.lícula que es troba
dividida en dos episodis sobre el Llibre d’Isaïes.
CATALÀ
NOUVINGUTS
Dijous 23 d’abril és el dia
del llibre. Podeu escriure en català una redacció petita (màxim
cinc línies) sobre
un llibre que t’hagi agradat (potser un llibre en castellà fins i
tot). Es tractaria d’escriure el títol, un poc el seu argument i
per què t’ha agradat. A internet pots cercar les paraules que no
sàpiques en català (si no tens diccionari), però no et preocupis.
Si no saps una paraula en català intenta endevinar-la i l’escrius.
El que vull és que perdis la por a expressar-te en català. No em
fixaré en les faltes ortogràfiques. Per tant, tranquils i a
escriure un poc. Intentau llegir tot el que pugueu. Veureu que és
meravellós i aprendreu moltíssim. Gràcies.
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario