Etiquetas

domingo, 29 de marzo de 2020

Tasques per fer a casa (30 de març - 3 d'abril de 2020)

Tornau al menú de tasques per cursos


                TASQUES PER FER A CASA (30 de març - 3 d'abril de 2020)

                                                               CURSOS 4t A/B

                   Data màxima d'entrega:  6 d'abril abans de les 15 h mitjançant e-mail.


SOCIALS
Us plantejam quatre preguntes de repàs dels dos temes que hem treballat a classe: 
TEMA 1. EL RELLEU
1. Digues si les formes de relleu costaner següent són entrants o sortints: golf - badia -
cap - península - cala.
2. Quin és el puig més alt de les Illes Balears? Quina altura té? On és?
TEMA 2. LA HIDROSFERA
3. Elaborar un llistat de maneres d’estalviar aigua a casa o a l’escola. 
4. Com passa l’aigua de la mar a l’atmosfera?
CATALÀ
PER FAVOR ENVIAR ELS DEURES A QUI SIGUI EL TEU PROFESSOR/A. GRÀCIES.
  • Aina Martorell (mestra a l'aula de 4t-A): ainamartorell@ceipjafudacresques.cat
  • Alicia Ferragut (mestra a l'aula de 4t-B): aliciaferragut@ceipjafudacresques.cat
  • Xisco Hernández (mestre a l'aula del pis de dalt): xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat

EXERCICIS:
- Fer de la pàgina 81 l’exercici 1.
- Llegir el poema de la pàgina 80 tres vegades. 
- Continuant amb el nostre projecte d’hàbits saludables, heu d’emplenar la següent
quadrícula. Podeu ajudar-vos d’alguna piràmide alimentària que trobeu a internet.



Cada dia
2/4 pics per setmana
Poques vegades o mai
Espinacs, plàtan, albergínia, taronja, pera...



Cigrons, llenties, fesols...



Iogurts, formatge, llet...



Sardines, lluç, ous, pollastre...



Xocolata, mantega, pastissos...



Cereals, pa, pasta, arròs...



MATES
PER FAVOR ENVIAR ELS DEURES A QUI SIGUI EL TEU PROFESSOR/A. GRÀCIES.
  • Enviar a Xisco Muñoz (professor a l'aula de 4t-B): xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat
  • Enviar a Alicia Ferragut (professora a l'aula de 4t-A): aliciaferragut@ceipjafudacresques.cat
  • Enviar a Xisco Hernández (professor a l'aula del pis de dalt): xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat
EXERCICIS:
1. Seguint amb el tema de les divisions, feu aquests problemes.
Recordeu presentar les tasques netes així com hem treballat a classe (organització de dades del problema, operacions i resposta).

  • Si el total del preu d’un viatge és 3985€ i anem 6 persones. Quant n’haurà de pagar cada persona?
  • Un empresari té 683 ordinadors i vols repartir-los a les seves 7 tendes. Quants d’ordinadors aniran destinats a cada tenda?
  • Un dipòsit amb 12.250 litres d’aigua dóna aigua a 9 cases d’un petit poble. Quants de litres repartirà per igual a
    cada una de les cases?
  •  A un tren viatgen 490 persones. Si el tren té 12 vagons. Quantes persones viatgen a cada un d’ells?

2. Escriviu un problema inventat on s’hagi d’utilitzar una suma, un altre on s’hagi de fer una resta i un altre
una multiplicació.

NATURALS
Després d’haver treballat a classe la funció de relació i el sentit de la vista, heu de contestar aquestes preguntes. 
  •  Què és la funció de relació?
  • Quins elements intervenen en la funció de relació?
  •  Poseu un exemple quotidià per explicar la funció de relació.
  • Quina part de l’ull és la que ens protegeix quan ens entra pols?

Penseu que allò que té més importància és que entengueu primer el que voleu explicar per a que després tingui
sentit el que respongueu. A més, us deixem l’enllaç d’un vídeo de youtube on explica la funció de relació i els
elements que hi intervenen per a que us quedi més clar.
CASTELLÀ
Terminar tareas anteriores.
Ficha de repaso del tema 5 que está en el Bloc
1. Rodea las dos palabras del recuadro que son polisémicas y completa cada pareja de oraciones con una de ellas:
sardina gallo pajarita gorra
a) El……. cantó en el gallinero.Luis pidió pescado,..........  a la plancha.
b) Mi hermana hizo una ………….de papel. El abuelo llevaba traje y….
2 Subraya las dos palabras homófonas de estas oraciones y relaciona cada una con su significado:
a) Andrés compró un tubo de pasta de dientes.Forma del verbo tener.
b) Mi amigo tuvo que salir pronto de la reunión.Tipo de recipiente

3. Di a qué persona conocida te gustaría entrevistar y por qué y escri­be dos preguntas que le harías en una
entrevista:
4 Completa cada oración con el determinante que corresponda: aquel, esta, la, esa,  una.
a) Mario bota…..  pelota. (artículo determinado)
b) Luisa vive en….  portal. (demostrativo, lejos)
c) El tío Pablo tiene….  raqueta. (artículo indeterminado)
d) La abuela se sienta en…. butaca. (demostrativo, cerca)
e) La librería está en .... calle. (demostrativo, distancia media.

5 Completa estas oraciones con punto y coma, dos puntos o puntos suspensivos:
-Querido Cristóbal….Te escribo desde Menorca.…
-Puedes traer algunos frutos secos.… nueces,Castañas, avellanas, almendras.…
-Ya sabes lo que dice el refrán….En casa del herrero…
-Ana y Jorge cantaron muy bien….Álex y Merche.… no tanto

ANGLÈS
ACABAR LES TASQUES JA ENCOMANADES. 
Preguntes de la fitxa de repàs que trobareu al blog
1 Order and write.
1. haven’t got / We / PE / at quarter past nine.
2. music / at quarter to eleven. / We’ve got
3. We / at quarter to four. / history / haven’t got
2 Look your timetable (horari) and complete these sentences. ´ve got / haven't got.
* We ____________________________ PE on Monday at 10:30.
* We ____________________________ English on Tuesday at 1:30.
* We ____________________________ art on Wednesday at 9:00.
* We ____________________________ geography on Thursday at 9:00.
* We ____________________________ maths on Friday at 10:30.
3 Order and write and answer.
1. English / 9:00? / on / Have / Monday / we / got / at
2. on / Tuesday / art / we / got / 10:30? / Have / at
3. Wednesday / Have / we / on / got / at / 1:30? / music
TO REVISE UNIT 1 VOCABULARY
VALORS
La crisi del Coronavirus, com és evident, ha provocat molts de conflictes a nivell mundial.
Tot i això, cal valorar les coses bones que podem extreure d'aquest fet.
Aquesta vegada, us demanam que faceu un llistat de les coses positives (avantatges) i de les coses
negatives (inconvenients) de la situació que esteu vivint.
PLÀSTICA




MÚSICA











Fer una figura que us agradi mitjançant la papiroflèxia.
Una vegada que tingueu feta la figura podeu pintar-la i decorar-la al vostre gust (fustes de colors, retoladors, ferratines, etcètera).
Aquí us deixem l’enllaç d’un exemple: 

 Per fer les activitats de música, anau a la nova pàgina web de música, clicant AQUÍ

Audició; El septimino de Beethoven. El trobareu a la pipella "Audicions" de la página web de música de l’escola.
El video és el nº 19. Intentau averiguar el nom de tots els instruments que sonen, clasificant-los amb famílies.(Corda,vent o percussió) .
Podeu cantar la cançó "La primavera ja és aquí" i "L'avi mariner", que hi ha als videos.
Repasseu les cançons que ja sabeu, proposades abans.
Repasseu les notes do,re, mi,sol, la amb els videos que trobareu .
Podeu anar a la pàgina d'audicions per escoltar altres músiques, com també escoltar els vídeos de la pàgina principal.


CATALÀ
PER A
NOUVINGUTS
Els nins i nines que surten en petit grup a fer català (i en general tots aquests que ho necessitin perquè fa poc que
viuen a Mallorca) poden treballar aquestes dues fitxes per consolidar un català inicial.
Es tracta de recordar els darrers continguts que vàrem fer a l'escola. Per favor enviar
els exercicis fets a: xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat


















 RELIGIÓ CATÒLICA. VÍDEO PER REFLEXIONAR. UNA MÉS A LA FAMÍLIA.


 

Es tracta d'una proposta de material per visionar, reflexionar i comentar amb la família. No s'ha d'entregar cap treball.

Aquest capítol de "CAMÍ AL CEL" Autopista hacia el cielo, forma part d'una entranyable sèrie que es va emetre entre 1984 i 1989. Tracta sobre una nina vietnamita que viatja a Nordamèrica al seu pare. L'arribada al poble de Nu Yen no serà fàcil pel que fa a la save adaptació familiar, escolar i social.

Gaudiu de l'episodi. Convida a l'empatia i a la sensibilització.

Gràcies.

Mª Dolors.


JOC DE L’ OCA  



Utilitzem un tauller tradicional del joc de la oca on hi ha les 63 caselles. podem jugar individualment o per parelles i que cada vegada tiri el dau un de la parella i sigui el que realitza la prova. Si no vull fer la prova perquè no m’agrada o no se fer-ho retrocedeix una casella cap endarrera. Si no aconsegueix superar l’objectiu de la prova retrocedeix una casella. Si aconsegueix la prova em quedo a la casella.

1. Lloc d’on es comença la partida.
2. Carrera d’obstacles. Has d’anar d’una paret a l’altra saltant diferents obstacles (cadires, troncs, marcos de fotos, etc…), no pots tocar-ne , ni tomar-ne cap. Pots saltar a peus junts o a peus alterns.
3. Hockey. Amb un pal de granera has de conduir una pilota petita sobre una línia prèviament marcada de les rajoles de casa o bé marquem un camí amb objectes o amb tires de paper. la pilota no pot sortir de la línia o del camí.
4. Transports. Has d’anar d’una paret a l’altra transportant algú damunt a cavallet. No podeu caure.
 5. Oca. Avances fins la pròxima casella d’oca.
 6. Pont. Avances fins la proxima casella de pont.
7. Alimentació saludable. Has de nombre el nom de tres fruites.
8. Trasvassos. Has d’agafar un tassó ple d’aigua amb les mans i has de posar un altra tassó buit a terra. has d’intentar passar l’aigua del tassó ple al tassó buit sense que caigui gens a terra.
9. Oca. Avances fins la pròxima casella d’oca.
 10.Llançament de punteria. Has de llençar una pilota de tenis amb la mà a un paper o dianan col·locat a la paret.
11. Golf. Has d’agafar un pal de golf o un pal de granera i colpejar una pilota petita i intentar fer punteria a un punt marcat prèviament.
12.Pont. Retrocedeixes fins la casella anterior de pont.
 13.Equilibri. has de posar els peus damunt dues graneres i caminar com si fossin xanques des d’una paret a l’altra sense caure.
14.Oca. Avances fins la pròxima casella d’oca.
15.Tenis. Has d’anar d’una paret a l’altra amb una raqueta o un plat fent equilibri amb una pilota petita damunt. has d’anar amb el braç separat del cos. La pilota no pot caure a terra.
16.Girs. Has de fer la croqueta a terra des d’una paret a l’altra.
17.Llançaments. Has de llençar una moneda a l’aire amb una mà i amb l’altra has d’agafar un tassó i has d’aconseguir que la moneda entri dins el tassó.
18.Oca. Avances fins la pròxima casella d’oca.
19.La posada. Et quedes un torn sense tirar o bé fins que un altra jugador caigui en aquesta casella.
20.Llengua. has de dir aquest travallengües sense equivocar.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
RUTINA D'EXERCICIS PER COMPARTIR A CASA AMB LA FAMÍLIA.


 

 ATENCIÓ!

PRIMER, SEGON I TERCER DE PRIMÀRIA:  MÀXIM 3-5  REPETICIONS DE CADA EXCERCICI. QUART, CINQUÈ I SISÈ, UN MÀXIM DE 5-8 REPETICIONS. ELS ALUMNES QUE PRACTIQUEN ESPORTS EXIGENTS PODEN SEGUIR LA TAULA AMB EL MATEIX VOLUM DE REPETICIONS.


Són exercicis que podeu compartir a casa amb la família per mantenir tò muscular i flexibilitat.

Per a qualsevol consulta ens podeu trobar al correu corporatiu: Juancamaerna@gmail.com
tonisocias@gmail.com


Des de l'equip docent de 4t volem dir-vos que estarem a la vostra disposició per qualsevol cosa que necessiteu, a través dels següents correus electrònics:
joancamarena@ceipjafudacresques.cat
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat
tonisocias@ceipjafudacresques.cat

MOLTES GRÀCIES I ÀNIMS

No hay comentarios:

Publicar un comentario