Estimades famílies:
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de quart us deixa les
tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests dies.
tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests dies.
El professorat de quart curs
DATA MÀXIMA D’ENTREGA: 15 DE JUNY A LES 12:00 HORES
IMPORTANT!
PER FAVOR, ENVIAR LES TASQUES AMB EL NOM DE L’ESTUDIANT.
GRÀCIES.
GRÀCIES.
ELS CORREUS ELECTRÒNICS DEL PROFESSORAT SÓN ELS SEGÜENTS:
ainamartorell@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
aliciaferragut@ceipjafudacresques.cat (4t-B)
xiscomunoz@ceipjafudacresques.cat (4t-A)
monicatugores@ceipjafudacresques.cat (Anglès)
tonisocias@ceipjafudacresques.cat (Educació Física)
juancamarena@ceipjafudacresques.cat (Castellà)
xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat (Desdoblament 4t A/B Cat/Mat)
doloreslazaro@ceipjafudacresques.cat (Religió Catòlica)
CATALÀ:
COMPRENSIÓ LECTORA
1. LLEGEIX I COPIA AQUESTES DUES ORACIONS D’AQUEST
PRIMER EXERCICI (QUE FORMEN UN PARÀGRAF).
PRIMER EXERCICI (QUE FORMEN UN PARÀGRAF).
El text es divideix en paràgrafs que són agrupacions d’oracions
que desenvolupen una o diverses idees i que es separen de les altres
per una línia en blanc de doble mida. Cada paràgraf acaba amb
un punt i a part (per tant, no es pot escriure res a continuació).
que desenvolupen una o diverses idees i que es separen de les altres
per una línia en blanc de doble mida. Cada paràgraf acaba amb
un punt i a part (per tant, no es pot escriure res a continuació).
2. LLEGEIX AQUEST TEXT TOTES LES VEGADES QUE NECESSITIS.
La vida de l’artista mexicana Frida Kahlo no va ser gens fàcil però va
saber convertir les seves experiències en obres d’art meravelloses.
saber convertir les seves experiències en obres d’art meravelloses.
El 1925 tenia divuit anys i va patir un accident que no la va deixar acabar
els estudis de medicina. Mentre es recuperava a l’hospital, la Frida va
començar a pintar i això feia que se sentís millor. Per tant, es va fer pintora.
I al final de la seva vida va arribar a pintar 200 obres d’art.
els estudis de medicina. Mentre es recuperava a l’hospital, la Frida va
començar a pintar i això feia que se sentís millor. Per tant, es va fer pintora.
I al final de la seva vida va arribar a pintar 200 obres d’art.
La gent trobava la Frida molt interessant perquè amb l’art ella expressava
exactament el que pensava. Estaba molt orgullosa de ser mexicana i sempre
anava vestida amb roba tradicional d’aquest país.
exactament el que pensava. Estaba molt orgullosa de ser mexicana i sempre
anava vestida amb roba tradicional d’aquest país.
3. CONTESTA A AQUESTES PREGUNTES SOBRE EL TEXT ANTERIOR.
- Trobes que la Frida va tenir una vida fàcil?
- Va poder acabar els estudis de medicina?
- Quantes obres d’art va pintar al llarg de la seva vida?
- Com anava vestida?
- Quants paràgrafs té el text de l’exercici número 2?
CASTELLÀ:
COMPRENSIÓN LECTORA.
Árboles singulares del parque del Retiro: el ahuehuete del parterre
El ahuehuete del parterre es el árbol más representativo del parque,es un ciprés
calvo y su nombre proviene del náhuatl, que significa «árbol viejo de agua»,
debido a que crece en lugares donde abunda el agua. Este ejemplar mide unos
25 metros y tiene forma de candelabro, ramificado casi desde la base en ramas
muy gruesas. […]
Una leyenda cuenta que un anciano indígena se sentó a orillas de un río para
refrescar sus piernas y quedó tan maravillado con el paisaje y el agua fresca
que pidió a sus dioses que le permitieran disfrutar siempre de ese sentir.
El hombre se transformó en ahuehuete, de modo que el árbol adoptó todas las
cualidades del anciano: su longevidad, su vigor, su belleza e impetuosidad, su
sabiduría y su bondad.
refrescar sus piernas y quedó tan maravillado con el paisaje y el agua fresca
que pidió a sus dioses que le permitieran disfrutar siempre de ese sentir.
El hombre se transformó en ahuehuete, de modo que el árbol adoptó todas las
cualidades del anciano: su longevidad, su vigor, su belleza e impetuosidad, su
sabiduría y su bondad.
Comprensión lectora:piensa y responde sobre el texto.
1 ¿Cómo es el ahuehuete del parque del Retiro?
_____________________________________________________
2¿Por qué los nahuas lo llaman «árbol viejo de agua»?
_____________________________________________________
3¿Qué pidió a los dioses el anciano de la leyenda?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
¿Por qué?
__________________________________________________________
__________________________________________________________
MATEMÀTIQUES:
Aquesta setmana treballarem la resolució de problemes. Recordau llegir molt bé
l’enunciat , fer l’operació i escriure la solució. Les paraules subratllades te donen
una pista per endevinar l’operació que has de fer
l’enunciat , fer l’operació i escriure la solució. Les paraules subratllades te donen
una pista per endevinar l’operació que has de fer
RESOLC PROBLEMES
1- N’Aina té una col·lecció de 178 cromos de motos i en Xavier té una col·lecció de
245 cromos d’animals. Quants cromos tenen en total?
245 cromos d’animals. Quants cromos tenen en total?
2- A la botiga de mobles han posat les rebaixes. Un sofà abans valia 2750 euros i ara
val 1340 euros . Quants euros menys costa el sofà ara?
val 1340 euros . Quants euros menys costa el sofà ara?
3 - Si un paquet de cereals val 6 euros. Quant costaran 7 paquets iguals?
4- N’ Àngel té una caixa amb 3.689 bolígrafs. D’aquests, 2.576 són blaus
i la resta són verds. Quants bolígrafs verds té?
i la resta són verds. Quants bolígrafs verds té?
5- A l’escola de futbol del meu barri hi ha 48 nins. Els professors han format grups
de 6 nins. Quants grups s’ han format ?
de 6 nins. Quants grups s’ han format ?
6- En Joan necessita un ordinador i una impressora que costen 4.532 €.
Té estalviats 3.200€. Quants diners li falten per a poder comprar l’ordinador i la impressora?
Té estalviats 3.200€. Quants diners li falten per a poder comprar l’ordinador i la impressora?
7- Un pare vol repartir 135 euros als seus tres fills. Quants euros tocaran a cada un ?
NATURALS:
Aquesta setmana canviem de tema i passem a un tema nou. Per tant, recordeu posar el
títol ‘’La matèria i l’energia’’ abans de fer les activitats. En concret, veurem els tipus de materials i
algunes propietats observables que poden tenir.
títol ‘’La matèria i l’energia’’ abans de fer les activitats. En concret, veurem els tipus de materials i
algunes propietats observables que poden tenir.
Com ja sabeu, tot el que ens envolta està fet de materials o substàncies. Però segons com s’obtenen
aquests materials podem distingir entre:
- Materials naturals: els extreim de la naturalesa i els utilitzem directament. Per exemple: fusta,
gas natural, roques, carbó, etc.
- Materials artificials: els fabriquem transformant els materials naturals. Per exemple: paper, vidre,
plàstic, benzina, etc.
Cada material té unes propietats específiques que els distingeixen d’altres. Algunes d’aquestes
aquests materials podem distingir entre:
- Materials naturals: els extreim de la naturalesa i els utilitzem directament. Per exemple: fusta,
gas natural, roques, carbó, etc.
- Materials artificials: els fabriquem transformant els materials naturals. Per exemple: paper, vidre,
plàstic, benzina, etc.
Cada material té unes propietats específiques que els distingeixen d’altres. Algunes d’aquestes
propietats es poden observar. A la imatge següent trobareu algunes d’elles.
ACTIVITATS
1. Què és la fragilitat?
2. Si una caixa de cartró duu una etiqueta que posa fràgil, què pot contenir dins ella?
3. Relaciona els següents materials amb les propietats que els caracteritzen.
Vidre Resistència
Goma Olor
Formigó Color
Benzina Elasticitat
Aigua Transparència
Ceràmica Fragilitat
4. Digues quins d’aquests materials són naturals i quins són artificials.
Aigua, fusta, cartró, cotó, formigó, plàstic, vidre, alumini, cuir, roques, benzina, pintura.
SOCIALS:
Aquesta
setmana seguirem treballant amb el
sector terciari.
Abans de fer les activitats, llegiu el següent text el qual vos
ajudarà a entendre-les millor.
El
sector terciari són totes aquelles activitats que no obtenen
productes, sinó que presten serveis al consumidor.
Aquests
són els principals serveis que existeixen:
-
Sanitat: són el conjunt d’activitats que s’encarreguen de vetllar per la salut dels ciutadans.
-
Educació: el servei es basa en facilitar l’aprenentatge a les persones.
-
Turisme: són les activitats que les persones realitzen durant viatges de menys d’un any de duració, cercant oci i diversió. Pot ser turisme de sol i platja, turisme de neu, turisme cultural o turisme rural.
-
Transport: és l’activitat que consisteix en el desplaçament d’objectes, animals o persones d’un lloc a un altre. Pot ser transport per aire, per terra o per mar.
-
Comerç: és l’activitat econòmica que consisteix en l’intercanvi de béns i serveis.
-
Cultura: són aquelles activitats que tenen com a finalitat entretenir als ciutadans.
-
Seguretat: són totes aquelles activitats econòmiques tenen com a objectiu vetllar per la seguretat dels ciutadans.
A
continuació, fés les següents activitats:
1.
Escriu 2 oficis de cada tipus de servei. Nosaltres et posam un
exemple de cada un.
Sanitat
|
Educació
|
Turisme
|
Transport
|
Comerç
|
Cultura
|
Seguretat
|
Pediatre
|
Orientador/a
|
Recepcionista d’un hotel
|
Pilot d’avió
|
Fruiter/a
|
Ballarí/Ballarina
|
Bomber/a
|
2.
Fes un cercle a aquells oficis que ens ofereixen un servei:
Venedor/a
Jardiner/a Agricultor/a
Pica-pedrer/ Ramader Miner/a
3.
Fes una petita redacció, mínim de 3 línies, on expliquis quin
ofici del sector terciari t’agradaria més fer quan siguis gran i
per què. Pots explicar a quin servei pertany, de què tracta
l’ofici, per què t’agradaria fer aquesta feina, si algún
familiar teu es dedica al mateix, etc.
Pots
acompanyar-la d’un dibuix que tengui relació amb allò que hagis
escrit.
PLÀSTICA:
Aquesta setmana farem una activitat en la que utilitzarem un material diferent.
Es tracta de realitzar una obra emprant qualque tipus de pasta que tingueu a casa
(macarrons, arròs, ravioli, sopa, etc.). Per a que vos feu una idea us deixem un parell
d’exemples. NO FA FALTA QUE PINTEU LA PASTA, ÉS OPCIONAL.
Es tracta de realitzar una obra emprant qualque tipus de pasta que tingueu a casa
(macarrons, arròs, ravioli, sopa, etc.). Per a que vos feu una idea us deixem un parell
d’exemples. NO FA FALTA QUE PINTEU LA PASTA, ÉS OPCIONAL.
ANGLÈS:
Name: Course: 4th
UNIT 6
Hello everybody,
Aquesta setmana treballam la part de gramàtica de la unit 6: Donar instruccions
per arribar a algun lloc.
per arribar a algun lloc.
Si tens l' activity book a casa, fes les activitats en ell.
Si no el tens, DO NOT PANIC, copia / edita / imprimeix aquest document,
fes les activitats I envia'l a través del google classroom
o el correu electrònic monicatugores@ceipjafudacresques.cat
Si no el tens, DO NOT PANIC, copia / edita / imprimeix aquest document,
fes les activitats I envia'l a través del google classroom
o el correu electrònic monicatugores@ceipjafudacresques.cat
Data d'entrega: Diumenge 14 de Juny.
GRAMMAR POINT
* Usam el verb sense subjecte per donar instruccions.
* Posam Don't davant el verb per donar instruccions negatives.
ACTIVITY BOOK PAGE 47
8. Llegeix I completa les frases.
*** POTS MIRAR LA GRAMÀTICA PER PODER COMPLETAR LES FRASES.
9. Ordena les paraules I escriu les frases. No et preocupis per la part de Listening.
10. Mira els dibuixos I escriu les frases.
Activity book page 72
1. Mira els dibuixos I escriu la frase corresponent usant les paraules que tens dins el requadre.
2. Mira els dibuixos I uneix les frases amb el seu dibuix corresponent.
AQUESTA ACTIVITY NO ESTÀ AL LLIBRE. Fes frases donant les instruccions
necessàries per arribar als llocs proposats.
necessàries per arribar als llocs proposats.
*** A LES ALTRES ACTIVITATS TENS EL VOCABULARI QUE POTS EMPLEAR PER FER LES
FRASES.
FRASES.
Exemple: Go straight on. Turn left and go to straight on until de gate. (Farm).
(mountains)
(lake)
(campsite)
(forest)
ED. FÍSICA (1-12/06):
-Imagina que hem d’ajudar a un amic/amiga que està en baixa forma i li hem de fer una
proposta saludable:
proposta saludable:
1-Proposa una dieta equilibrada i completa acompanyada de consells que pugui seguir
per perdre el pes que li pugui sobrar, o per corregir mals hàbits.
per perdre el pes que li pugui sobrar, o per corregir mals hàbits.
2-Dissenya un pla d’entrenament d’exercicis que pugui practicar 4 dies a la semana de
forma equilibrada.
forma equilibrada.
-Pots incloure jocs, esports i tot tipus d’exercicis. Programa-li uns dies i organitza-li
una semana esportiva que es pugui realitzar que sigui sostenible.
una semana esportiva que es pugui realitzar que sigui sostenible.
VALORS (1-12/06):
-Quins consells donaries a la ciutadania ara que encara no ha finalitzat el protocol de
desescalada del covid19?
desescalada del covid19?
-Creus personalment que la ciutadania ha complert les instruccions que han comunicat
les autoritats?
les autoritats?
-Què es el primer que faràs el dia que tot torni ser normal?
RELIGIÓ CATÒLICA:
HOLA NINS/ES,
DESIG QUE TOT A CA VOSTRA ESTEU BÉ
AQUESTA SETMANA FAREM UNA FEINA QUE, PRINCIPALMENT, ENS DIU QUE DÉU
SEMPRE PERDONA, LO MATEIX QUE ELS NOSTRES PARES, ALESHORES QUE SIGUEM
DOLENTS, EL PERDÓ SEMPRE HI SERÀ.
SEMPRE PERDONA, LO MATEIX QUE ELS NOSTRES PARES, ALESHORES QUE SIGUEM
DOLENTS, EL PERDÓ SEMPRE HI SERÀ.
HEU DE PINTAR LA FITXA, DESPRÉS D'ESCOLTAR EL VIDEO, QUE AQUESTA SETMANA
ÉS CANTAT. MÉS DIVERTIT.
ÉS CANTAT. MÉS DIVERTIT.
UNA ABRAÇADA.
No hay comentarios:
Publicar un comentario